1. třída
Mgr. Lenka Vajdáková
Informace
Základem pro vstup dětí do mateřské školy je zvládnutí hygienických návyků a sebeobslužné činnosti.
Cílem je především adaptace dětí na nový kolektiv, a na upevňování pocitu jistoty a bezpečí. Respektujeme individuální potřeby dětí a vedeme je k chápání jednotlivých skutečností.
Děti mají dostatek času i prostoru na spontánní a námětové hry. Učitelky vytváří podmínky pro individuální, skupinové i frontální hry a činnosti. Veškeré aktivity jsou voleny tak, aby podněcovaly vlastní aktivitu dítěte.
Společně s dětmi si na začátku školního roku vytvoříme pravidla soužití ve třídě, která udržují především pohodu a harmonii. Pravidla jsou umístěna na viditelném místě v šatně a pravidelně si je opakujeme. Jde především o to, aby si dítě uvědomilo, kdy bylo některé pravidlo porušeno.
Průběžně během školního roku děti seznamujeme s podtématy obsažené ve školním vzdělávacím programu. Povídání v komunitním kruhu s rovnoměrně vyvažujícími cviky, pohybové hry, seznamujeme se s básničkami a písněmi k tématu. To vše je doprovázeno obrazovými materiály, pracovními listy a hrou dětí na hudební nástroje. Řešíme různé úkoly, ať už samostatně nebo ve skupinách, kde se učíme spolupracovat a vzájemně si pomáhat. Společným seznamováním s říkadly a písněmi si děti rozšiřují vlastní slovní zásobu a „trénují“ paměť. Z každé naučené hry, básničky nebo písně projevujeme radost a předáváme ji dál. Ukazujeme rodičům, co všechno umíme.
Naší snahou je, aby byly děti spokojené a šťastné.